Zarządzenie nr 212/2022
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Wójta Gminy Gostynin |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | upoważnienia pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyninie do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących wypłaty dodatku elektrycznego |
Status | obowiązujące |
Na podstawie art. 30 ust. 1 art. 31 i art. 47 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005, 1079 i 1561), art. 34 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz. U. poz. 2127 i 2243) zarządzam, co następuje:
§ 1. Upoważniam panią Magdalenę Dołęgę - Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących wypłaty dodatku elektrycznego, a w szczególności do:
1) przyjmowania i dokonywania weryfikacji wniosków o wypłatę dodatku elektrycznego;
2) przeprowadzania wywiadów środowiskowych w celu:
a) ustalenia stanu faktycznego w zakresie:
- samotnego zamieszkiwania w przypadku jednoosobowych gospodarstw domowych oraz wspólnie stale zamieszkujących i gospodarujących z wnioskodawcą w przypadku gospodarstw domowych wieloosobowych,
- zamieszkiwania więcej niż jednego gospodarstwa domowego pod tym samym adresem w odrębnych lokalach oraz wykorzystywania oddzielnego lub współdzielonego źródła ciepła,
- wykorzystywania przez gospodarstwo domowe źródła ogrzewania, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej,
b) ustalenia prawa do dodatku elektrycznego w przypadku posiadania informacji wskazujących, że osoba, która nie złożyła wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego, spełnia warunki jego przyznania wynikające z ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej;
3) przyznawania dodatku elektrycznego oraz przesyłania wnioskodawcy informacji o przyznaniu dodatku elektrycznego na wskazany przez wnioskodawcę adres poczty elektronicznej, a w przypadku braku wskazania przez wnioskodawcę adresu poczty elektronicznej – informowania wnioskodawcy o możliwości osobistego odebrania informacji o przyznaniu dodatku elektrycznego;
4) wydawania decyzji administracyjnych w sprawach przyznania dodatku elektrycznego w przypadkach, o których mowa w art. 28 ust. 2b i art. 32a ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej;
5) wydawania decyzji w sprawach: odmowy przyznania dodatku elektrycznego, uchylenia oraz rozstrzygnięć w sprawie nienależnie pobranego dodatku elektrycznego;
6) przekazywania do Referatu Gospodarki Odpadami Urzędu Gminy Gostynin informacji w zakresie ustalenia, że źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest źródło, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej.
§ 2. 1. Na wniosek kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyninie udzielam upoważnienia panu Tomaszowi Matusiakowi zatrudnionemu na stanowisku zastępcy kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyninie do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących wypłaty dodatku elektrycznego, a w szczególności do:
1) przyjmowania i dokonywania weryfikacji wniosków o wypłatę dodatku elektrycznego;
2) przeprowadzania wywiadów środowiskowych w celu:
a) ustalenia stanu faktycznego w zakresie:
- samotnego zamieszkiwania w przypadku jednoosobowych gospodarstw domowych oraz wspólnie stale zamieszkujących i gospodarujących z wnioskodawcą w przypadku gospodarstw domowych wieloosobowych,
- zamieszkiwania więcej niż jednego gospodarstwa domowego pod tym samym adresem w odrębnych lokalach oraz wykorzystywania oddzielnego lub współdzielonego źródła ciepła,
- wykorzystywania przez gospodarstwo domowe źródła ogrzewania, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej,
b) ustalenia prawa do dodatku elektrycznego w przypadku posiadania informacji wskazujących, że osoba, która nie złożyła wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego, spełnia warunki jego przyznania wynikające z ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej;
3) przyznawania dodatku elektrycznego oraz przesyłania wnioskodawcy informacji o przyznaniu dodatku elektrycznego na wskazany przez wnioskodawcę adres poczty elektronicznej, a w przypadku braku wskazania przez wnioskodawcę adresu poczty elektronicznej – informowania wnioskodawcy o możliwości osobistego odebrania informacji o przyznaniu dodatku elektrycznego;
4) wydawania decyzji administracyjnych w sprawach przyznania dodatku elektrycznego w przypadkach, o których mowa w art. 28 ust. 2b i art. 32a ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej;
5) wydawania decyzji w sprawach: odmowy przyznania dodatku elektrycznego, uchylenia oraz rozstrzygnięć w sprawie nienależnie pobranego dodatku elektrycznego;
6) przekazywania do Referatu Gospodarki Odpadami Urzędu Gminy Gostynin informacji w zakresie ustalenia, że źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest źródło, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej.
2. Na wniosek kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyninie udzielam upoważnienia pani Annie Jastrzębskiej zatrudnionej na stanowisku inspektora do spraw sekretariatu w Dziale Administracyjno-Ekonomicznym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyninie do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących wypłaty dodatku elektrycznego, a w szczególności do:
1) przyjmowania i dokonywania weryfikacji wniosków o wypłatę dodatku elektrycznego;
2) przeprowadzania wywiadów środowiskowych w celu:
a) ustalenia stanu faktycznego w zakresie:
- samotnego zamieszkiwania w przypadku jednoosobowych gospodarstw domowych oraz wspólnie stale zamieszkujących i gospodarujących z wnioskodawcą w przypadku gospodarstw domowych wieloosobowych,
- zamieszkiwania więcej niż jednego gospodarstwa domowego pod tym samym adresem w odrębnych lokalach oraz wykorzystywania oddzielnego lub współdzielonego źródła ciepła,
- wykorzystywania przez gospodarstwo domowe źródła ogrzewania, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej,
b) ustalenia prawa do dodatku elektrycznego w przypadku posiadania informacji wskazujących, że osoba, która nie złożyła wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego, spełnia warunki jego przyznania wynikające z ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej.
§ 3. Upoważnienia, o którym mowa w § 2, udzielam na czas realizacji zadań Gminy Gostynin określonych ustawą z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Gostynin
/-/ Edmund Zieliński