W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Gostynin

ul. Rynek 26
09-500 Gostynin
pow. gostyniński
woj. mazowieckie

tel.: +48 24 236 07 50
fax: +48 24 236 07 69

ePUAP: /nu6a6ae677/skrytka
e-mail: ug@gminagostynin.pl
Strona internetowa: www.gminagostynin.pl

NIP URZĘDU: 971-02-95-009
REGON URZĘDU: 610022854
NIP GMINY: 971-065-94-40

Zarządzenie nr 212/2022

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy Gostynin
z dnia
w sprawie upoważnienia pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyninie do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących wypłaty dodatku elektrycznego
Status obowiązujące

Na podstawie art. 30 ust. 1 art. 31 i art. 47 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005, 1079 i 1561), art. 34 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz. U. poz. 2127 i 2243) zarządzam, co następuje: 

 

§ 1. Upoważniam panią Magdalenę Dołęgę - Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących wypłaty dodatku elektrycznego, a w szczególności do: 

1) przyjmowania i dokonywania weryfikacji wniosków o wypłatę dodatku elektrycznego; 

2) przeprowadzania wywiadów środowiskowych w celu: 

a) ustalenia stanu faktycznego w zakresie: 

- samotnego zamieszkiwania w przypadku jednoosobowych gospodarstw domowych oraz wspólnie stale zamieszkujących i gospodarujących z wnioskodawcą w przypadku gospodarstw domowych wieloosobowych, 

- zamieszkiwania więcej niż jednego gospodarstwa domowego pod tym samym adresem w odrębnych lokalach oraz wykorzystywania oddzielnego lub współdzielonego źródła ciepła, 

- wykorzystywania przez gospodarstwo domowe źródła ogrzewania, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej, 

b) ustalenia prawa do dodatku elektrycznego w przypadku posiadania informacji wskazujących, że osoba, która nie złożyła wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego, spełnia warunki jego przyznania wynikające z ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej; 

3) przyznawania dodatku elektrycznego oraz przesyłania wnioskodawcy informacji o przyznaniu dodatku elektrycznego na wskazany przez wnioskodawcę adres poczty elektronicznej, a w przypadku braku wskazania przez wnioskodawcę adresu poczty elektronicznej – informowania wnioskodawcy o możliwości osobistego odebrania informacji o przyznaniu dodatku elektrycznego; 

4) wydawania decyzji administracyjnych w sprawach przyznania dodatku elektrycznego w przypadkach, o których mowa w art. 28 ust. 2b i art. 32a ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej; 

5) wydawania decyzji w sprawach: odmowy przyznania dodatku elektrycznego, uchylenia oraz rozstrzygnięć w sprawie nienależnie pobranego dodatku elektrycznego; 

6) przekazywania do Referatu Gospodarki Odpadami Urzędu Gminy Gostynin informacji w zakresie ustalenia, że źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest źródło, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej. 

§ 2. 1. Na wniosek kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyninie udzielam upoważnienia panu Tomaszowi Matusiakowi zatrudnionemu na stanowisku zastępcy kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyninie do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących wypłaty dodatku elektrycznego, a w szczególności do: 

1) przyjmowania i dokonywania weryfikacji wniosków o wypłatę dodatku elektrycznego; 

2) przeprowadzania wywiadów środowiskowych w celu: 

a) ustalenia stanu faktycznego w zakresie: 

- samotnego zamieszkiwania w przypadku jednoosobowych gospodarstw domowych oraz wspólnie stale zamieszkujących i gospodarujących z wnioskodawcą w przypadku gospodarstw domowych wieloosobowych, 

- zamieszkiwania więcej niż jednego gospodarstwa domowego pod tym samym adresem w odrębnych lokalach oraz wykorzystywania oddzielnego lub współdzielonego źródła ciepła, 

- wykorzystywania przez gospodarstwo domowe źródła ogrzewania, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej, 

b) ustalenia prawa do dodatku elektrycznego w przypadku posiadania informacji wskazujących, że osoba, która nie złożyła wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego, spełnia warunki jego przyznania wynikające z ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej; 

3) przyznawania dodatku elektrycznego oraz przesyłania wnioskodawcy informacji o przyznaniu dodatku elektrycznego na wskazany przez wnioskodawcę adres poczty elektronicznej, a w przypadku braku wskazania przez wnioskodawcę adresu poczty elektronicznej – informowania wnioskodawcy o możliwości osobistego odebrania informacji o przyznaniu dodatku elektrycznego; 

4) wydawania decyzji administracyjnych w sprawach przyznania dodatku elektrycznego w przypadkach, o których mowa w art. 28 ust. 2b i art. 32a ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej; 

5) wydawania decyzji w sprawach: odmowy przyznania dodatku elektrycznego, uchylenia oraz rozstrzygnięć w sprawie nienależnie pobranego dodatku elektrycznego; 

6) przekazywania do Referatu Gospodarki Odpadami Urzędu Gminy Gostynin informacji w zakresie ustalenia, że źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest źródło, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej. 

2. Na wniosek kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyninie udzielam upoważnienia pani Annie Jastrzębskiej zatrudnionej na stanowisku inspektora do spraw sekretariatu w Dziale Administracyjno-Ekonomicznym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyninie do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących wypłaty dodatku elektrycznego, a w szczególności do: 

1) przyjmowania i dokonywania weryfikacji wniosków o wypłatę dodatku elektrycznego; 

2) przeprowadzania wywiadów środowiskowych w celu: 

a) ustalenia stanu faktycznego w zakresie: 

- samotnego zamieszkiwania w przypadku jednoosobowych gospodarstw domowych oraz wspólnie stale zamieszkujących i gospodarujących z wnioskodawcą w przypadku gospodarstw domowych wieloosobowych, 

- zamieszkiwania więcej niż jednego gospodarstwa domowego pod tym samym adresem w odrębnych lokalach oraz wykorzystywania oddzielnego lub współdzielonego źródła ciepła, 

- wykorzystywania przez gospodarstwo domowe źródła ogrzewania, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej, 

b) ustalenia prawa do dodatku elektrycznego w przypadku posiadania informacji wskazujących, że osoba, która nie złożyła wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego, spełnia warunki jego przyznania wynikające z ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej.

§ 3. Upoważnienia, o którym mowa w § 2, udzielam na czas realizacji zadań Gminy Gostynin określonych ustawą z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej. 

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Wójt Gminy Gostynin

/-/ Edmund Zieliński

Powiadom znajomego