W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Gostynin

ul. Rynek 26
09-500 Gostynin
pow. gostyniński
woj. mazowieckie

tel.: +48 24 236 07 50
fax: +48 24 236 07 69

ePUAP: /nu6a6ae677/skrytka
e-mail: ug@gminagostynin.pl
Strona internetowa: www.gminagostynin.pl

NIP URZĘDU: 971-02-95-009
REGON URZĘDU: 610022854
NIP GMINY: 971-065-94-40

Zarządzenie nr 48/2021

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy Gostynin
z dnia
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Gostynin
Status obowiązujące

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 713 i 1378) Wójt Gminy Gostynin zarządza, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Gostynin stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 107/2019 Wójta Gminy Gostynin z dnia 13 września 2020 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Gostynin, wprowadza się następujące zmiany:

§ 22 otrzymuje brzmienie: 

„§ 22  Referat  Spraw Obywatelskich

1.       Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
1)       w zakresie rejestru mieszkańców, w tym:

a)       wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu, wymeldowaniu i okresach zameldowania,

b)       udostępnianie informacji publicznej,

c)       udostępnienie danych jednostkowych / sporządzenie decyzji o odmowie udostępnienia danych,

d)       sporządzanie wykazów dzieci dla szkół,

e)       sporządzenie sprawozdań,

f)        przygotowanie dokumentacji do archiwizacji;

2)       w zakresie rejestru PESEL, w tym:

a)       odwzorowanie w programie teleinformatycznym PESEL zgłoszeń dot. zameldowania, wymeldowania na pobyt stały / czasowy obywateli Polski lub cudzoziemców,

b)       nadanie numeru pesel / sporządzenie decyzji o odmowie udostępnienia danych,

c)       wysyłanie i wykonywanie przesłanych zleceń,

d)       udostępnienie danych jednostkowych / sporządzenie decyzji o odmowie udostępnienia danych;

3)       w zakresie Rejestru Dowodów Osobistych (RDO), w tym:

a)       przyjmowanie wniosków dowodowych, weryfikacja danych zawartych we wniosku i kompletność składanych dokumentów, udzielenie pomocy przy wypełnieniu wniosku,

b)       odwzorowanie danych zawartych we wniosku w programie informatycznym,

c)       przyjmowanie, wydawanie  i unieważnianie dowodów osobistych,

d)       przyjmowanie i wydawanie kopert z kodem PUK,

e)       obsługa formularzy zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego / formularz zgłoszenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych -  (przyjęcie, weryfikacja i odwzorowanie danych zawartych w formularzu w programie informatycznym),

f)        prowadzenie kartoteki kopert dowodowych (zakładanie, kompletowanie i weryfikacja kopert).

g)       przygotowanie decyzji w przedmiocie odmowy wydania dowodu osobistego,

h)       udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie danych jednostkowych z Rejestru Dowodów Osobistych,

i)         udzielenie odpowiedzi na wniosek o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym,

j)         prowadzenie rejestru złożonych wniosków o wydanie dowodu osobistego drogą elektroniczną,

k)       archiwizacja kopert dowodowych osób zmarłych;

4)       w zakresie Rejestru Wyborców (RW), w tym:

a)       obsługa, weryfikacja i aktualizacja Rejestru Wyborców (RW) oraz programu pn. Wsparcie Organów Wyborczych (WOW), 

b)       wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,

c)       przygotowanie decyzji o dopisaniu wyborcy do RW,

d)       skreślenia z RW na podstawie wniosku, danych z innego urzędu lub zawiadomienia z sądu, 

e)       generowanie i bieżąca aktualizacja spisów na potrzeby wyborów,

f)        weryfikacja list oraz danych osób do komisji gminnej i komisji obwodowych

g)       pełnienie dyżurów przed i w czasie wyborów,

h)       kwartalne sprawozdania z Rejestru Wyborców,

i)         przygotowanie dokumentacji do archiwizacji;

5)       w zakresie Rejestru Danych Kontaktowych (RDK):

a)       odwzorowanie w systemie teleinformatycznym danych dotyczących numeru telefonu i/lub adresu e-mail;

6)         w zakresie spraw związanych z powszechnym obowiązkiem obrony RP oraz spraw obronnych:
a)       sporządzanie i prowadzenie rejestru osób, podlegających kwalifikacji wojskowej oraz przeprowadzanie rejestracji tych osób,
a)       uczestniczenie w przygotowaniu i przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej,

b)       prowadzenie spraw / dokumentacji związanych z wydawaniem decyzji wynikających z ustawy
o powszechnym obowiązku obrony RP,

c)       opracowywanie dokumentacji związanej z nakładaniem świadczeń osobistych i rzeczowych,

d)       prowadzenie dokumentacji oraz realizowanie przedsięwzięć do przeprowadzania akcji kurierskiej,

e)       prowadzenie (we współpracy z Referatem Organizacyjnym) spraw z zakresu reklamowania radnych;

f)        opracowanie wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych,

g)       opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenie dokumentacji szkoleniowej,

h)       opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy, a także stosownych programów obronnych,

i)         opracowywanie i aktualizacja planu przygotowań służby zdrowia gminy na potrzeby obronne, 

j)         realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania wójta, 

k)       opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy na czas wojny oraz projektu zarządzenia Wójta wprowadzającego w/w regulamin w życie, 

l)         opracowywanie i aktualizacja dokumentacji Stałego Dyżuru, 

m)     planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych;

7)        w zakresie spraw obywatelskich i społecznych:
a)       prowadzenie spraw repatriantów (zasady i tryb udzielania pomocy repatriantom i członkom ich rodzin),

b)       prowadzenie postępowań w sprawie pozwolenia na przeprowadzenie zbiórki publicznej na obszarze gminy oraz nadzór nad ich prowadzeniem,

c)       korespondencja z placówkami konsularnymi,

d)       współpraca z  Urzędem Statystycznym  w organizacji powszechnych spisów ludności,

e)       prowadzenie spraw w zakresie zgromadzeń i imprez masowych,

f)        koordynowanie zagadnień ochrony przeciwpożarowej;

8)        w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii:

a)       przygotowanie projektów Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,

b)       przygotowanie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,

c)       realizacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,

d)       opracowywanie zasad oraz sposobu realizacji zadań z zakresu realizacji ww. programów,

e)       współpraca z gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji programów,

f)        współpraca z zakładami opieki zdrowotnej, organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami w zakresie profilaktyki, rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii,

g)       współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (przygotowanie posiedzeń oraz realizacja postanowień Komisji);

9)        w zakresie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym:

a)       monitorowanie występujących klęsk żywiołowych i prognozowanie rozwoju sytuacji,

b)       opracowanie i aktualizacja planów reagowania kryzysowego oraz realizacja tych planów,

c)       realizowanie polityki informacyjnej związanej z sytuacją kryzysową,

d)       planowanie działań i przedsięwzięć zapobiegających zagrożeniom i minimalizujących skutki,

e)       przygotowanie warunków umożliwiających koordynację pomocy humanitarnej;

10)     w zakresie spraw związanych z obroną cywilną

a)       opracowanie bieżąca aktualizacja planu obrony cywilnej gminy oraz nadzór nad opracowywaniem planów i dokumentów dotyczących realizacji przedsięwzięć OC przez  podmioty gospodarcze i jednostki organizacyjne, 

b)       nadzorowanie tworzenia formacji obrony cywilnej, ich wyposażenia i utrzymania w gotowości do działania, 

c)        planowanie szkolenia i ćwiczeń w zakresie OC z kadrą kierowniczą Urzędu, przedsiębiorstw, 

zakładów i instytucji oraz formacji obrony cywilnej, 

d)       organizowanie i realizowanie szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony, 

e)       organizacja i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania na terenie gminy, 

f)        planowanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz OC, 

g)       kierowanie przygotowaniem i realizacją ewakuacji (przyjęcia) ludności,

h)       planowanie i realizacja zaopatrzenia w sprzęt OC i środki ochrony ludności oraz gospodarka tym sprzętem;

11)    w zakresie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), w tym:

a)       wprowadzanie do systemu teleinformatycznego danych podlegających wpisowi do CEIDG,

b)       udostępnianie danych z ewidencji działalności gospodarczej;

12)    w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, w tym:

a)       przyjęcie i weryfikacja wniosków o wydawanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,

b)       przygotowanie decyzji dotyczącej wydania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży,

c)       przygotowanie decyzji dotyczącej wygaśnięcia, cofnięcia i utraty zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,

d)       przyjęcie oświadczeń o wysokości sprzedanego alkoholu za rok poprzedni,

e)       sprawdzanie poprawności naliczonych opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,

f)        wydawanie zaświadczeń dotyczących zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

g)       przygotowanie dokumentacji do archiwizacji;

13)    w zakresie wydawania zezwoleń na wykonywanie przewozów w transporcie drogowym – przewóz osób;

14)    w zakresie zdrowia publicznego, w tym:

a)       realizacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

b)       realizacja Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,

c)       przeprowadzenie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu zdrowia publicznego (przygotowanie konkursu, rozstrzygnięcie konkursu, rozstrzygnięcie, przygotowanie umów, kontrola rozliczenie),

d)       obsługa uproszczonych ofert realizacji zadania publicznego z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym (weryfikacja ofert, rozstrzygnięcie, przygotowanie umów, kontrola, rozliczenie),

e)       realizacja programów wynikających z Narodowego Programu Zdrowia,

f)        opracowanie i realizacja programów zdrowotnych wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców gminy.

15)    w zakresie sportu, w tym:

a)       przeprowadzenie konkursów ofert na realizację zadań publicznych z zakresu sportu (przygotowanie konkursu, rozstrzygnięcie przygotowanie umów, kontrola, rozliczenie),

b)       współpraca z klubami sportowymi;

16)    w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

a)       wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd i jednostki organizacyjne Gminy Gostynin,

b)       przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd i jednostki organizacyjne Gminy Gostynin z godnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy z dnia 16 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,

c)       monitorowanie działalności Urzędu  i jednostek organizacyjnych Gminy Gostynin w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

2.  Przy załatwianiu spraw Referat Spraw Obywatelskich używa symbolu „SO”.”.
§ 2.  Pozostałe zapisy Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Gostynin pozostają bez zmian.

§ 3.  Wykonanie Zarządzenia powierzam pracownikom Urzędu Gminy Gostynin.

§ 4. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy Gostynin.

§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Wójt Gminy Gostynin

/-/Edmund Zieliński

Powiadom znajomego