W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Gostynin

ul. Rynek 26
09-500 Gostynin
pow. gostyniński
woj. mazowieckie

tel.: +48 24 236 07 50
fax: +48 24 236 07 69

ePUAP: /nu6a6ae677/skrytka
e-mail: ug@gminagostynin.pl
Strona internetowa: www.gminagostynin.pl

NIP URZĘDU: 971-02-95-009
REGON URZĘDU: 610022854
NIP GMINY: 971-065-94-40

Wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych 

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki, opłaty
Komórka odpowiedzialna Referat finansowy

Symbol sprawy

FN-1

Co należy zrobić?
1)  Wypełnij wniosek o wydanie zaświadczenia wraz z klauzurą RODO. 
2) Złóż wniosek w siedzibie Urzędu Gminy Gostynin lub wyślij pocztą, faksem lub w formie elektronicznej.
3) Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, otrzymasz odpowiedź.

Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zaświadczenia wraz z klauzurą RODO.   
 
Opłata
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenie:
1) o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające posiadanie i stan zaległości   - 21,00 zł
2) od pozostałych zaświadczeń   - 17,00 zł
 
Nie podlega opłacie skarbowej:
1) dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia i zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w sprawach:
- alimentacyjnych, opieki, kurateli i przysposobienia,
- ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego, rent strukturalnych, ulg określonych w przepisach szczególnych dla żołnierzy niezawodowych i osób odbywających służbę zastępczą oraz ich rodzin, a także uprawnień dla osób niepełnosprawnych i osób objętych przepisami o szczególnych uprawnieniach dla kombatantów,
- świadczeń socjalnych oraz w sprawach załatwianych na podstawie przepisów o pomocy społecznej, przepisów o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, przepisów o zatrudnieniu socjalnym oraz przepisów o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,
- nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia,

Sprawę załatwia
Referat Finansowy – Zespół ds. podatków i opłat lokalnych. 

Miejsce złożenia i odbioru
Wniosek można złożyć:
- w sekretariacie Urzędu Gminy Gostynin – pokój nr 2,
- za pośrednictwem faksu - 24 236 0769,
- w formie elektronicznej,
- wysłać pocztą na adres: Urząd Gminy Gostynin, ul. Rynek 26.
 
Termin odpowiedzi
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.

Tryb odwoławczy
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia służy zażalenie do Samorządowe Kolegium Odwoławczego, które należy wnieść za pośrednictwem Wójta Gminy Gostynin w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.  

 Podstawa prawna
1) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. 2019 poz. 900) 
2) Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe (Dz. U. 2015 poz. 2355)
3) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (DZ. U. 2019 poz. 1000)
 
Załączniki:
Wniosek o wydanie zaświadczenia wraz z klauzurą RODO  

Załączniki

Powiadom znajomego