Podstawowe zadania
1. pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu gminy,
2. opracowanie uchwał w sprawie projektu budżetu gminy i jego zmian
3. nadzorowanie i kontrola pracy Referatu Planowania i finansów,
4. nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
5. kontrola gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych i sołectw
6. nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej urzędu,
7. nadzór finansowy nad zarządzaniem mieniem komunalnym,
8. uczestnictwo w obradach zarządu bez prawa glosowania,
9. opracowanie instrukcji obiegu dokumentów księgowo –rachunkowych i jego zmian ,
10. ewidencja analityczna wydatków inwestycyjnych budżetu gminy,
11. planowanie i sprawozdawczość budżetowa,
12. analiza wykonanego budżetu,
13. opracowanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu gminy,
14. ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
15. prowadzenie ewidencji w zakresie podatku VAT,
16. współpraca z Urzędem Skarbowy i Regionalną Izbą Obrachunkową.