Podstawowe zadania
1. opracowanie projektów zmian regulaminu i projektów podziału referatów na stanowiska,
2. opracowanie projektów zakresów czynności dla kierowników, samodzielnych stanowisk,
3. nadzór nad organizacją i dyscyplina pracy oraz poprawnością, w szczególności załatwiania spraw
w urzędzie,
4. nadzór nad pracą stanowisk zgodnie ze schematem organizacyjnym,
5. koordynowanie doskonaleniem kadr,
6. przekładanie wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy urzędu,
7. nadzór nad poprawnością terminowością i przygotowaniem projektów uchwał rady,
8. koordynacja spraw związanych z wyborami i referendami i spisami,
9. pod nieobecność wójta wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego dla pracowników,
10. prowadzenie kontroli administracyjnej,
11. sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad referatem organizacyjnym i promocji,
12. prowadzenie spraw gminy powierzonych przez wójta ,
13. wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia wójta.