W Referacie Geodezji Gospodarki Gruntami i Rolnictwa można załatwić sprawy związane z:

  • komunalizacją mienia
  • dzierżawą mienia komunalnego
  • przekazywaniem nieruchomości komunalnych w najem, użytkowanie i użyczenie
  • prowadzeniem rejestrów gruntów komunalnych
  • sprzedażą nieruchomości komunalnych w drodze przetargów i w drodze bezprzetargowej
  • wydawaniem zaświadczeń o istnieniu niemieckich gospodarstw rolnych podczas okupacji
  • nadawaniem numerów porządkowych nieruchomości
  • zatwierdzaniem podziałów gruntów przeznaczonych w planach zagospodarowania przestrzennego na cele nierolnicze i przejmowanie przez gminę gruntów wydzielanych przy podziale pod nowe publiczne drogi gminne
  • prowadzeniem wykupów nieruchomości niezbędnych na cele infrastruktury gminy
  • dokonywaniem okresowych i doraźnych sprawozdań z zakresu gospodarki gruntami
  • rozgraniczeniami gruntów
  • wydawaniem oświadczeń o pracy w gospodarstwie rolnym
  • zapobieganiem zmiany stanu wody na gruncie szkodliwie wpływającego na grunty sąsiednie
  • wydawanie zezwoleń na uprawę maku
  • przeprowadzaniem kwartalnych spisów rolnych
  • opiniowaniem podań dot. wymięknięć lub suszy na gruntach rolników prywatnych
  • prowadzenie spraw związanych z najmem lokali mieszkalnych
  • ustalanie zasad określania czynszów najmu lokali mieszkalnych
  • opracowywanie strategii rozwoju mieszkalnictwa
  • prowadzenie spraw związanych z przydziałem mieszkań, zamianą, podnajmem, zmianą głównego najemcy, ewidencjonowanie komunalnych zasobów mieszkaniowych
  • nadzór nad utrzymaniem cmentarzy komunalnych i miejsc pamięci narodowej
  • prowadzenie ewidencji obiektów miejsc pamięci narodowej