Sprawy budownictwa i urządzeń komunalnych

    1. Budynki gminne
      1.1 Prowadzenie spraw z zakresu robót inwestycyjnych i remonty budynków 1.2 Prowadzenie spraw z zakresu eksploatacji i utrzymania technicznego budynków 1.3.Prowadzenie spraw dot. adaptacji lokali na cele mieszkaniowe i inne.
    2. Drogi publiczne gminne
      2.1 Opracowanie projektów sieci drogowej , planów finansowania oraz pełnienie funkcji inwestora
      2.2 Koordynacja prac związanych z utrzymaniem nawierzchni dróg, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających i innych urządzeń związanych z gospodarowaniem drogami
      2.3 Koordynacja robót w pasie drogowym dróg publicznych
      2.4 Prowadzenie ewidencja dróg i obiektów mostowych, mapy dróg
      2.5 Zarządzanie gruntami w pasie drogowym
      2.6 Opiniowanie wniosków w sprawie przejęcia dróg na wniosek gminy
      2.7 Opiniowanie wniosków w sprawie regulacji stanu prawnego gruntów zajętych pod drogi publiczne
      2.8 Prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczenia dróg

2.9.Zajęcie pasa drogowego w sposób szczególny

2.10.Koordynacja prac związanych z utrzymaniem czystości i porządku w pasach drogowych

2.11.Koordynacja zimowego utrzymania dróg

2.12. Opiniowanie wniosków na umieszczanie reklam w pasach dróg gminnych

3.Oświetlenie ulic, placów i dróg
3.1 Prowadzenie spraw z zakresu remontu i modernizacji oświetlenia dróg i placów
3.2.Prowadzenie spraw z zakresu utrzymania i konserwacji oświetlenia ulicznego
3.3. Opiniowanie wniosków na umieszczanie reklam na słupach oświetlenia ulicznego

Sprawy ewidencji działalności gospodarczej oraz sieci komputerowej

1. Z zakresu działalności gospodarczej:

  1. ewidencja działalności gospodarczej ( wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji, o jej wykreśleniu i zmianie zakresu działalności oraz prowadzenie rejestru ewidencjonowanych przedsiębiorców),
  2. wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, zaświadczeń o uiszczeniu opłaty za korzystanie z zezwoleń oraz prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń,
  3. wydawanie zezwoleń na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób taksówkami osobowymi.
  4. wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez masowych

2. Z zakresu administrowania siecią komputerową:

  1. ogólny nadzór nad funkcjonowaniem systemu informatycznego,
  2. prowadzenie szkoleń osób obsługujących sprzęt komputerowy,
  3. modyfikowanie parametrów pracy oprogramowania systemowego,
  4. współpraca z jednostkami informatycznymi w zakresie egzekwowania zobowiązań serwisowych i gwarancyjnych,
  5. zabezpieczenie systemu informatycznego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. Nr 133 poz. 883):
  • określanie celów zabezpieczenia sprzętu informatycznego,
  • przeciwdziałanie dostępowi do systemu osób niepowołanych,
  1. nadzór nad tworzeniem i ciągłym aktualizowaniem internetowej strony gminy Gostynin na podstawie dostarczonych materiałów.


    Sprawy gospodarki wodno-ściekowej

    1. Opracowanie rocznych oraz wieloletnich planów inwestycyjnych w zakresie rzeczowym i finansowym
      1.1 Opracowanie i wdrożenie metody aktualizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego
      1.2 Współpraca ze służbami finansowymi w zakresie prognoz budżetu inwestycyjnego i montażu finansowego dla przedsięwzięć inwestycyjnych
      1.3 Koordynacja czynności związanych z procedurą wprowadzania tematów inwestycyjnych do budżetu
      1.4 Monitoring realizacji budżetu inwestycyjnego
    2. Prace przedprojektowe
      3.1 Koncepcja projektowa
      3.2 Decyzja o WZiZT
    3. Prace projektowe
      1. Współdziałanie w przygotowaniu dokumentacji technicznej dla realizowanych zadań inwestycyjnych
      2. Określenie zakresu i merytorycznej części dokumentacji
      3. Projekt budowlano-wykonawczy wraz z częścią kosztorysową
      4. Pozyskanie terenu na cele budowlane
      5. Decyzja o pozwoleniu na budowę
    4. Realizacja inwestycji.
      4.1. Wybór wykonawcy
      4.2. Nadzór inwestorski
      4.3. Nadzór autorski
      4.4. Nadzór administracyjny
      4.5. Wykonawstwo zastępcze prac budowlanych egzekucji administracyjnej w zakresie prawa budowlanego

    4.6. Odbiór zrealizowanych zleceń od wykonawcy                                                         4.7Kontrola merytoryczna faktur inwestycyjnych i remontowych

    1. Rozliczenie zadań inwestycyjnych wraz z przekazaniem środków trwałych na majątek przyszłego użytkownika
    2. Wykazywanie uprawnień z tytułu rękojmi za wady lub z tytułu udzielonej gwarancji
      6.1. Organizowanie przeglądów gwarancyjnych zrealizowanych zleceń
      1. Egzekwowanie uprawnień wynikających z rękojmi lub gwarancji

    Sprawy zagospodarowania przestrzennego

    1. Z zakresu planowania przestrzennego:

    1. analiza potrzeb i wniosków do rocznych i wieloletnich programów pracy w zakresie planowania przestrzennego,
    2. planowanie i ustalanie potrzeb rzeczowych i finansowych w zakresie prac planistycznych i inwestycyjnych,
    3. przygotowanie i opracowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
    4. uzgadnianie projektu planu miejscowego z zainteresowanymi organami administracji państwowej oraz innymi instytucjami,
    5. uzgadnianie z właściwymi organami lokalizacji inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi,
    6. wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
    7. prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
    8. wydawanie postanowień o zgodności z planem do podziału terenu,
    9. przygotowywanie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i projektów tych planów,
    10. udostępnianie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz prognozy skutków wpływu na środowisko przyrodnicze do publicznego wglądu i popularyzacji jego treści,
    11. dokonywanie okresowej oceny skutków zmian i skutków w zagospodarowaniu przestrzennym, wynikających z realizacji planu miejscowego oraz oceny aktualności tego planu,
    12. ocena realizacji planów zagospodarowania przestrzennego,
    13. przygotowywanie i wydawanie opinii, wyrysów oraz wypisów z planów miejscowych.
    14. postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć
      - wydawanie postanowień o obowiązku sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko
      - prowadzenie publicznego ogólnodostępnego wykazu danych o środowisku -planowanych przedsięwzięć