Referat Organizacyjny

1.Do zadań Referatu Organizacyjnego należy w szczególności realizacja następujących zadań:

 1) w zakresie spraw organizacji pracy Urzędu:
   a) koordynacja czynności kancelaryjnych komórek organizacyjnych Urzędu,
   b) opracowywanie projektów upoważnień pracownikom Urzędu i kierownikom gminnych jednostek
       organizacyjnych oraz innym,
   c) zamawianie pieczęci oraz prowadzenie ich ewidencji;
   d) prowadzenie Sekretariatu Urzędu;
   e) kompleksowe prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu;
   f) prowadzenie rejestrów
    - zarządzeń Wójta,
    - aktów  wewnętrznych,
    - zawartych porozumień,
    - skarg i wniosków,
    - upoważnień i pełnomocnictw,
    - korespondencji przychodzącej;
   g) obsługa kancelaryjna spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi osób zobligowanych;
   h) koordynacja spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji pracowników Urzędu na szkoleniach,
       kursach i seminariach;
  2) w zakresie obsługi  organów gminy:
   a) prowadzenie sekretariatu Wójta oraz Zastępcy Wójta w tym:
    - prowadzenie kalendarza spotkań Wójta  oraz Zastępcy Wójta,
    - obsługa spraw prowadzonych przez Wójta,
    - obsługa kancelaryjno-organizacyjna przyjęć interesantów przez Wójta i Zastępcę Wójta w sprawach
      skarg i wniosków oraz interwencji;
 3) planowanie i organizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego w środki trwałe, przedmioty nietrwałe,
     materiały biurowe oraz konserwacja inwentarza biurowego i nadzór nad gospodarką tymi przedmiotami,
     materiałami i inwentarzem Urzędu;
 4) nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku w budynku Urzędu;
 5) nadzór nad ochroną gmachu i zabezpieczeniem mienia Urzędu;
 6) prowadzenie spraw związanych z terminowymi badaniami technicznymi wraz z wykonywaniem pomiarów
     dotyczących ochrony przeciwpożarowej i odgromowej,
 7) dekorowanie  budynków  administracyjnych  Urzędu  z  okazji  świąt  państwowych i  uroczystości
     lokalnych;
 8) prowadzenie gospodarki drukami i formularzami;
 9) prowadzenie ewidencji zakupionych książek i innych publikacji;
10) zamawianie tablic urzędowych oraz ich ewidencja;
11) prenumerata  prasy oraz innych publikacji wydawniczych;
12) prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i programów;
13) prowadzenie ewidencji i cechowanie składników majątku, ocena przydatności gospodarczej  objętych
      spisem składników majątkowych;
14) planowanie, organizowanie i nadzór nad przebiegiem remontów bieżących budynku Urzędu;
15) obsługa organizacyjna konferencji i narad w Urzędzie;
16) prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodu służbowego, kontrola kart drogowych,
      rozliczenie zużycia paliwa;
17) prowadzenie spraw kadrowych pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych
      gminy, w tym ustalenie prawa do odprawy emerytalnej i rentowej i innych odpraw w razie rozwiązania
      stosunku pracy;
18) przeprowadzanie procedur związanych z naborem na wolne stanowiska urzędnicze oraz sporządzanie
      dokumentacji z każdego etapu procesu naboru;
19) sporządzanie dokumentacji związanej z przyznawaniem nagród;
20) organizowanie  konkursów  na  stanowiska dyrektorów, kierowników jednostek organizacyjnych,
       z wyłączeniem konkursów  na  stanowiska dyrektorów placówek oświatowych;
21) prowadzenie  akt  osobowych  i  wydawanie  zaświadczeń oraz opinii; 
22) prowadzenie kart ewidencji czasu pracy oraz  ewidencji godzin nadliczbowych;
23) prowadzenie dokumentacji  związanej  z  udzielaniem  urlopów  macierzyńskich, ojcowskich
      i wychowawczych oraz rejestrowanie okresów absencji chorobowej;
24) prowadzenie dokumentacji z zakresu badań lekarskich pracowników;
25) prowadzenie spraw związanych z odznaczeniami państwowymi pracowników;
26) sporządzanie dokumentacji dotyczącej przyznawania ryczałtów samochodowych;
27) organizowanie praktyk zawodowych;
28) zapewnienie prawidłowych warunków BHP i PPOŻ;
29) prowadzenie rejestru instytucji kultury Gminy Gostynin;
30) prowadzenie dokumentacji związanej z odbywaniem służby przygotowawczej;
31) prowadzenie spraw skazanych odbywających karę na cele społecznie użyteczne;
32) wnioskowanie o staże, roboty publiczne, prace interwencyjne do Powiatowego Urzędu Pracy;
33) stwierdzanie wiarygodności podpisu i stwierdzanie zgodności kopii z oryginałem mieszkańcom Gminy
      Gostynin;
34) prowadzenie rejestru testamentów;
35) współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Powiatowym Urzędem Pracy oraz Urzędem
      Skarbowym, Sądem;
36) obsługa Karty Dużej Rodziny.

2.Przy załatwianiu spraw Referat Organizacyjny używa symbolu „OR”.