Referat Organizacyjny


1. Do zadań Referatu Organizacyjnego należy w szczególności realizacja następujących zadań:

 1) w zakresie spraw organizacji pracy Urzędu:

   a) koordynacja czynności kancelaryjnych komórek organizacyjnych Urzędu,

   b) opracowywanie projektów upoważnień pracownikom Urzędu i kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych
        oraz innym,

   c) zamawianie pieczęci oraz prowadzenie ich ewidencji;

   d) prowadzenie Sekretariatu Urzędu;

   e) kompleksowe prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu;

   f) prowadzenie rejestrów

     - zarządzeń Wójta,

     - aktów  wewnętrznych,

     - zawartych porozumień,

     - skarg i wniosków,

     - upoważnień i pełnomocnictw,

     - korespondencji przychodzącej;

   g) obsługa kancelaryjna spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi osób zobligowanych;

   h) koordynacja spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji pracowników Urzędu na szkoleniach, kursach i seminariach;

 2) w zakresie obsługi  organów gminy:

   a) prowadzenie sekretariatu Wójta oraz Zastępcy Wójta w tym:

     - prowadzenie kalendarza spotkań Wójta  oraz Zastępcy Wójta,

     - obsługa spraw prowadzonych przez Wójta,

     - obsługa kancelaryjno-organizacyjna przyjęć interesantów przez Wójta i Zastępcę Wójta w sprawach skarg i wniosków
        oraz interwencji;

 3) planowanie i organizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego w środki trwałe, przedmioty nietrwałe, materiały biurowe oraz konserwacja inwentarza biurowego i nadzór nad gospodarką tymi przedmiotami, materiałami i inwentarzem Urzędu;

 4) nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku w budynku Urzędu;

 5) nadzór nad ochroną gmachu i zabezpieczeniem mienia Urzędu;

 6) prowadzenie spraw związanych z terminowymi badaniami technicznymi wraz z wykonywaniem pomiarów dotyczących ochrony przeciwpożarowej i odgromowej,

 7) dekorowanie  budynków  administracyjnych  Urzędu  z  okazji  świąt  państwowych  i  uroczystości lokalnych;

 8) prowadzenie gospodarki drukami i formularzami;

 9) prowadzenie ewidencji zakupionych książek i innych publikacji;

10) zamawianie tablic urzędowych oraz ich ewidencja;

11) prenumerata  prasy oraz innych publikacji wydawniczych;

12) prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i programów;

13) prowadzenie ewidencji i cechowanie składników majątku, ocena przydatności gospodarczej  objętych spisem składników majątkowych;

14) planowanie, organizowanie i nadzór nad przebiegiem remontów bieżących budynku Urzędu;

15) obsługa organizacyjna konferencji i narad w Urzędzie;

16) prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodu służbowego, kontrola kart drogowych, rozliczenie zużycia paliwa;

17) prowadzenie spraw kadrowych pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych gminy, w tym ustalenie prawa do odprawy emerytalnej i rentowej i innych odpraw w razie rozwiązania stosunku pracy;

18) przeprowadzanie procedur związanych z naborem na wolne stanowiska urzędnicze oraz sporządzanie dokumentacji z każdego etapu procesu naboru;

19) sporządzanie dokumentacji związanej z przyznawaniem nagród;

20) organizowanie  konkursów  na  stanowiska dyrektorów, kierowników jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem konkursów  na  stanowiska dyrektorów placówek oświatowych;

21) prowadzenie  akt  osobowych  i  wydawanie  zaświadczeń oraz opinii;  

22) prowadzenie kart ewidencji czasu pracy oraz  ewidencji godzin nadliczbowych;

23) prowadzenie dokumentacji  związanej  z  udzielaniem  urlopów  macierzyńskich, ojcowskich i wychowawczych oraz rejestrowanie okresów absencji chorobowej;

24) prowadzenie dokumentacji z zakresu badań lekarskich pracowników;

25) prowadzenie spraw związanych z odznaczeniami państwowymi pracowników;

26) sporządzanie dokumentacji dotyczącej przyznawania ryczałtów samochodowych;

27) organizowanie praktyk zawodowych;

28) zapewnienie prawidłowych warunków BHP i PPOŻ;

29) prowadzenie rejestru instytucji kultury Gminy Gostynin;

30) prowadzenie dokumentacji związanej z odbywaniem służby przygotowawczej;

31) prowadzenie spraw skazanych odbywających karę na cele społecznie użyteczne;

32) wnioskowanie o staże, roboty publiczne, prace interwencyjne do Powiatowego Urzędu Pracy;

33) stwierdzanie wiarygodności podpisu i stwierdzanie zgodności kopii z oryginałem mieszkańcom Gminy Gostynin;

34) prowadzenie rejestru testamentów; 

35) współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Powiatowym Urzędem Pracy oraz Urzędem Skarbowym, Sądem;

36) obsługa Karty Dużej Rodziny.


2. Przy załatwianiu spraw Referat Organizacyjny używa symbolu „OR”.