Zakres zadań Referatu Organizacyjnego

  1. Zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu oraz prawidłowej obsługi interesantów.

  2. Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i Kierowników jednostek organizacyjnych gminy w zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami:

  • prowadzenie akt osobowych

  • prowadzenie ewidencji czasu pracy (listy obecności, ewidencji urlopów wypoczynkowych i innych zwolnień od pracy oraz sporządzanie analizy ich wykorzystania, ewidencji wyjść w godzinach pracy, ewidencji zwolnień lekarskich, rejestru wydanych legitymacji ubezpieczeniowych i rodzinnych, rejestru pracowników zatrudnionych w UG, sporządzanie planów urlopów wypoczynkowych,

  • prowadzenie spraw płacowych, w tym nagród jubileuszowych, dodatków stażowych, funkcyjnych i innych

  • organizowanie i przeprowadzanie szkoleń z zakresu BHP i p/poż oraz prowadzenie w związku z tym szczegółowej dokumentacji. Konserwacja gaśnic.

  • prowadzenie spraw socjalnych pracowników, obsługa Komisji Socjalnej w szczególności przygotowywanie protokołów z posiedzeń komisji

  • prowadzenie spraw związanych z odejściem pracowników na emerytury lub renty chorobowe

  • kompletowanie dokumentacji związanej z zatrudnieniem pracowników w szczególności zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych, kierowanie na badania lekarskie oraz sporządzanie umów o pracę a w związku z zakończeniem umowy wydawanie świadectw pracy i wyrejestrowywanie z ubezpieczeń społecznych

  1. Gospodarowanie majątkiem ruchomym będącym w dyspozycji Urzędu oraz prowadzenie spraw inwentarza biurowego, ewidencja i cechowanie mebli, sprzętu biurowego, prowadzenie dokumentacji z tym związanej.

  2. Utrzymanie czystości w budynku Urzędu i na parkingu.

  3. Prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych, zamawianie, doręczanie za pokwitowaniem, oraz komisyjna kasacja pieczęci zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  4. Prowadzenie rejestru testamentów oraz prawidłowe ich zabezpieczenie.

  5. Prowadzenie spraw gospodarczych Urzędu, tj. zaopatrywanie Referatów w materiały biurowo – kancelaryjne, prasę, zakup i ewidencja mebli oraz innego wyposażenia dla poszczególnych stanowisk pracy, dokonywanie drobnych napraw i konserwacji sprzętu biurowego.

  6. Utrzymanie ładu i porządku w budynku administracyjnym oraz na parkingu przy Urzędzie.

  7. Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu zatrudnienia dla potrzeb GUS.

  8. Wydawanie pracownikom środków czystości i ubrań roboczych oraz prowadzenie ewidencji.

  9. Prowadzenie apteczki pierwszej pomocy dla pracowników zatrudnionych w Urzędzie.

  10. Zlecanie wyjazdów samochodom służbowym oraz prowadzenie rejestru kart drogowych i rozliczanie zużytego paliwa zgodnie z obowiązującymi przepisami Ministra Transportu.

  11. Współdziałanie z organami wojskowymi w zakresie realizacji zadań na potrzeby Sił Zbrojnych.

  12. Prowadzenie spraw związanych z postępowaniem reklamacyjnym pracowników Urzędu i Radnych Gminy.

  13. Dostarczanie i odbiór korespondencji z Urzędu Pocztowego.

  14. Organizowanie kontroli wewnętrznych zarządzanych przez Wójta

  15. Prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg i wniosków wpływających do Urzędu, przekazywanie ich referatom do załatwienia wg właściwości.

  16. Współpraca z Biurem Rady Gminy w zakresie przeprowadzania wyborów do Sejmu i senatu RP, Prezydenta RP, Samorządu Terytorialnego i referendów.

  17. Prowadzenie rejestrów umów – zleceń Urzędu.

  18. Stwierdzanie wiarygodności podpisów oraz stwierdzanie zgodności kopii z oryginałem.

  19. Prowadzenie archiwum zakładowego oraz korespondencji z Archiwum Państwowym w zakresie posiadanej dokumentacji archiwalnej i niearchiwalnej.

  20. Organizowanie imprez kulturalno – oświatowych, wycieczek, pikników, seminariów, wyjazdów szkoleniowych.

  21. organizowanie pomocy charytatywnej dla potrzebujących, współpraca z PCK, PTTK innymi organizacjami społecznymi.