Zadania sekretarza gminy :

1. opracowanie projektów zmian regulaminu i projektów podziału referatów na stanowiska,

2. opracowanie projektów zakresów czynności dla kierowników , samodzielnych stanowisk,

3. nadzór nad organizacją i dyscyplina pracy oraz poprawnością , w szczególności załatwiania spraw

   w urzędzie,

4. nadzór nad pracą stanowisk zgodnie ze schematem organizacyjnym,

5. koordynowanie doskonaleniem kadr,

6. przekładanie wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy urzędu,

7. nadzór nad poprawnością terminowością i przygotowaniem projektów uchwał rady

8. koordynacja spraw związanych z wyborami i referendami i spisami,

9. pod nieobecność wójta wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego dla pracowników

10. prowadzenie kontroli administracyjnej ,

11. sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad referatem organizacyjnym i promocji,

12. prowadzenie spraw gminy powierzonych przez wójta ,

13. wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia wójta.