Obowiązek meldunkowy

Symbol procedury – SO

Co należy zrobić?

Wypełnij odpowiedni formularz:
Zgłoszenie pobytu stałego. 
Zgłoszenie pobytu czasowego. 
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego. 
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego. 
Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej. 
Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej trwającej dłużej niż 6 miesięcy. 

Złóż wniosek w Urzędzie osobiście lub przez pełnomocnika (wzór pełnomocnictwa).

Składając wniosek w formie elektronicznej postępuj zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie: http://www.edowod.gov.pl/ Niezbędne jest posiadanie podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP.






Wymagane dokumenty




Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu.







Opłaty

Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały (wydawane jest z urzędu) – bezpłatnie. 

Zaświadczenia dla pozostałych zgłoszeń (wydawane jest na wniosek) – 17,00 zł.

Pełnomocnictwo – 17,00 zł. Zwolnione od opłaty jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.




Sprawę załatwia

 Referat Spraw Obywatelskich, pokój nr 6




Termin odpowiedzi

 Podczas wizyty w urzędzie wnioskodawca otrzymuje stosowne potwierdzenia lub zaświadczenia.







Informacje dodatkowe

Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały wydaje się z urzędu, pozostałe zaświadczenia na wniosek.


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.